(#24) Reklamacje. Dlaczego są ważne? Complaints. Why are they important?

 

            Każdy z nas kupił produkt, który nie spełnił oczekiwań klienta. Nie chcecie robić sobie, ani firmie kłopotu, bo przecież reklamacja nie jest przyjemną sytuacją. Udowodnię Wam, że reklamacja jest pomocna nie tylko dla was, ale też dla przedsiębiorstwa.

Dlaczego, reklamacje są ważne?

1.      Źródło cennych informacji.
Produkt, który nie spełnia oczekiwań klienta, jest nieopłacalny. Klienci koncentrują się na tym, aby produkt, który kupili, zaspokoił ich potrzebę. Po co wydawać pieniądze na coś, czego nie potrzebujemy? Patrząc z drugiej strony: przedsiębiorstwo dostaje informacje, że produkt, który produkują, może im przynieść więcej strat niż korzyści. Jasne, są firmy, które chcą wyciągnąć od was kasę, ale ile z nich przetrwało dotychczas? Głównym celem przedsiębiorstwa jest zaspokajanie potrzeb klientów. Dzięki reklamacji będą też wiedzieć, nad którymi produktami powinni pracować. 

2.      Lepsze produkty.
Jakie funkcje dodać, ulepszyć. Gdzie popełnili błąd? Może produkt, który wprowadzili do oferty, jest niepotrzebny ich klientom. Może oczekują czegoś innego? Dzięki takim informacjom pomagasz firmie się rozwijać!

3.      Lepsza opinia
Proces reklamacji nie musi trwać długo. Odpowiednia obsługa klienta może poprawić opinię o firmie w oczach przyszłych i obecnych klientów. Też doświadczyłam niemiłej obsługi klienta w procesie reklamacji. Nie robię już tam zakupów.

4.      Brak informacji- brak poprawy.
Załóżmy, że przedsiębiorstwo wyprodukowało nowy model telewizora. Wypuściła 20 sztuk i wszystkie telewizory się sprzedały. Jednak każdy z nich ma usterkę. Nie włącza się. Wszyscy klienci postanowili, że wyrzucą telewizor i kupią nowy. Przedsiębiorstwo nie wie, że taka usterka się pojawiła. Nie było żadnej negatywnej informacji zwrotnej i nie było reklamacji. W takim razie przedsiębiorstwo będzie produkowało więcej tych “niezawodnych” telewizorów. Która ze stron jest stroną przegraną?
OBIE. Klienci stracili swoje pieniądze i ponownie potrzebują telewizora. Przedsiębiorstwo nie dostało informacji zwrotnych i nie poprawiło usterki, więc straci na masowej produkcji. Straci również zaufanych klientów.

 

Proces reklamacji nie musi być długi i trudny. Warto jednak reklamować produkty. Wy i przedsiębiorstwa macie wspólny cel: Zaspokoić Wasze potrzeby!

Czy kiedyś zdarzyło wam się reklamować produkty? Może macie jakieś pozytywne lub negatywne doświadczenia? Dajcie znać w komentarzu!


***

Every one of us has bought a product that didn't live up to our expectations. You don't want to make yourself or the company uncomfortable, after all, a complaint is not a pleasant situation. I will prove to you that a complaint is not only helpful to you, but also to the company. 

 

Why are complaints important? 

1.      Source of valuable information.
A product that does not meet customer expectations is unprofitable. Customers are focused on making sure the product they buy meets their needs. Why spend money on something we don't need? Looked at from the other side: the company gets information that the product they are producing may bring them more losses than benefits. Sure, there are companies that want to extract cash from you, but how many of them have survived so far? The main objective of the company is to satisfy the needs of the customers. The complaint will also help them know which products they should work on.


2.      Better products.
What features to add, to improve. Where did they go wrong? Maybe the product they introduced is unnecessary for their customers. Maybe they expect something different? With information like this, you're helping your company grow!


3.      Better feedback.
The claims process doesn't have to take a long time. Proper customer service can improve your company's reputation with future and current customers. I also had experienced unpleasant customer service during the complaint process. I don't shop there anymore.


4.      No information-no improvement.
Imagine: a company has produced a new model of television. It released 20  of them and all the TVs sold out. However, each of them has a fault. It's not turning on. All the customers decided that they would throw the TV away and buy a new one. The company is not aware that such a defect has occurred. There was no negative feedback and no complaints. Then the company will produce more of these "reliable" TVs. Which side is the losing side?
BOTH. Customers have lost their money and need a TV again. The company did not get feedback and did not correct the defect, so it will lose out on mass production. It will also lose trusted customers. 

 

The claims process doesn't have to be long and difficult. However, it is worth doing so. You and the company have a common goal: To satisfy your needs! 

 

Have you ever found yourself advertising products? Maybe you have some positive or negative experiences? Let me know in the commentary!

 

Komentarze